unit4.turtleLib
Class Turtle

java.lang.Object
  extended by unit4.turtleLib.Turtle

public class Turtle
extends java.lang.Object

מחלקה זו מגדירה צב גרפי באמצעותו ניתן לצייר על משטח ציור. כאשר יוצרים צב, הוא ממוקם במרכז המשטח הגרפי כשפניו צפונה. כעת, ניתן לתת לצב "פקודות" על מנת שיצייר על המשטח הגרפי - ניתן לשנות את מיקומו וכיוונו של הצב במטרה לגרום לו לנוע על המשטח הגרפי. לצב יש זנב, אותו ניתן להרים ולהוריד ובאמצעותו ניתן לצייר על המשטח הגרפי. ציור על המשטח הגרפי יתאפשר רק אם זנבו של הצב למטה

Version:
26.11.2007
Author:
צוות מדעי המחשב, המרכז להוראת המדעים, האוניברסיטה העברית, ירושלים
See Also:
:לדוגמה, התוכנית הבאה מציירת בעזרת הצב הגרפי ריבוע שצלעותיו בגודל 100
 import unit4.turtleLib.Turtle;
 
 public class TurtleDrawRectangle 
 {
 	public static void main(String[] args) 
	{
		Turtle t1 = new Turtle();

	  	t1.tailDown();
	  
	  	t1.moveForward(100);
	  	t1.turnRight(90);
	  	t1.moveForward(100);
	  	t1.turnRight(90);
	  	t1.moveForward(100);
	  	t1.turnRight(90);
	  	t1.moveForward(100);
	  		
		t1.tailUp();
	  	t1.moveForward(50);
 	}
 }

Constructor Summary
Turtle()
          
הפעולה הבונה עצם מסוג צב הממוקם במרכז,פניו צפונה וזנבו למעלה
 
Method Summary
 void moveBackward(double x)
          
הפעולה מזיזה את הצב מספר צעדים מתבקש קדימה הערה: אם זנבו של הצב למטה הצב ישאיר אחריו קו
 void moveForward(double x)
          
הפעולה מזיזה את הצב מספר צעדים מתבקש קדימה הערה: אם זנבו של הצב למטה הצב ישאיר אחריו קו
 void setDelay(int milliseconds)
          
הפעולה מאפשרת שליטה על קצב הזזת הצב
 void setTailColor(java.awt.Color color)
          
הפעולה מאפשרת לקבוע את הצבע בו מצייר הצב
 void setVisible(boolean status)
          
הפעולה מאפשרת שליטה על הצגה והסתרת הצב
 void tailDown()
          
הפעולה מורידה את זנב הצב
 void tailUp()
          
הפעולה מרימה את זנב הצב
 void turnLeft(double d)
          
הפעולה מפנה את פני הצב מספר מעלות רצוי נגד כיוון השעון
 void turnRight(double d)
          
הפעולה מפנה את פני הצב מספר מעלות רצוי עם כיוון השעון
 
Methods inherited from class java.lang.Object
equals, getClass, hashCode, notify, notifyAll, toString, wait, wait, wait
 

Constructor Detail

Turtle

public Turtle()
הפעולה הבונה עצם מסוג צב הממוקם במרכז,פניו צפונה וזנבו למעלה

Method Detail

moveForward

public void moveForward(double x)
הפעולה מזיזה את הצב מספר צעדים מתבקש קדימה הערה: אם זנבו של הצב למטה הצב ישאיר אחריו קו


moveBackward

public void moveBackward(double x)
הפעולה מזיזה את הצב מספר צעדים מתבקש קדימה הערה: אם זנבו של הצב למטה הצב ישאיר אחריו קו


turnLeft

public void turnLeft(double d)
הפעולה מפנה את פני הצב מספר מעלות רצוי נגד כיוון השעון


turnRight

public void turnRight(double d)
הפעולה מפנה את פני הצב מספר מעלות רצוי עם כיוון השעון


tailDown

public void tailDown()
הפעולה מורידה את זנב הצב


tailUp

public void tailUp()
הפעולה מרימה את זנב הצב


setVisible

public void setVisible(boolean status)
הפעולה מאפשרת שליטה על הצגה והסתרת הצב

Parameters:
status - ערך 'אמת' יציג את הצב, ערך 'שקר' יסתיר את הצב

setDelay

public void setDelay(int milliseconds)
הפעולה מאפשרת שליטה על קצב הזזת הצב

Parameters:
milliseconds - מספר מילי שניות (גדול מאפס) להמתנה בהזזת הצב

setTailColor

public void setTailColor(java.awt.Color color)
הפעולה מאפשרת לקבוע את הצבע בו מצייר הצב

Parameters:
color - צבע