unit4.turtleLib
Class Turtle
java.lang.Object
unit4.turtleLib.Turtle
public class Turtle
- extends java.lang.Object
מחלקה זו מגדירה צב גרפי באמצעותו ניתן לצייר על משטח ציור.
כאשר יוצרים צב, הוא ממוקם במרכז המשטח הגרפי כשפניו צפונה.
כעת, ניתן לתת לצב "פקודות" על מנת שיצייר על המשטח הגרפי -
ניתן לשנות את מיקומו וכיוונו של הצב במטרה לגרום לו לנוע על המשטח הגרפי.
לצב יש זנב, אותו ניתן להרים ולהוריד ובאמצעותו ניתן לצייר על המשטח הגרפי.
ציור על המשטח הגרפי יתאפשר רק אם זנבו של הצב למטה
- Version:
- 26.11.2007
- Author:
- צוות מדעי המחשב, המרכז להוראת המדעים, האוניברסיטה העברית, ירושלים
- See Also:
| :לדוגמה, התוכנית הבאה מציירת בעזרת הצב הגרפי ריבוע שצלעותיו בגודל 100 |
import unit4.turtleLib.Turtle;
public class TurtleDrawRectangle
{
public static void main(String[] args)
{
Turtle t1 = new Turtle();
t1.tailDown();
t1.moveForward(100);
t1.turnRight(90);
t1.moveForward(100);
t1.turnRight(90);
t1.moveForward(100);
t1.turnRight(90);
t1.moveForward(100);
t1.tailUp();
t1.moveForward(50);
}
}
|
|
Constructor Summary |
Turtle()
הפעולה הבונה עצם מסוג צב הממוקם במרכז,פניו צפונה וזנבו למעלה |
|
Method Summary |
void |
moveBackward(double x)
הפעולה מזיזה את הצב מספר צעדים מתבקש קדימה
הערה: אם זנבו של הצב למטה הצב ישאיר אחריו קו |
void |
moveForward(double x)
הפעולה מזיזה את הצב מספר צעדים מתבקש קדימה
הערה: אם זנבו של הצב למטה הצב ישאיר אחריו קו |
void |
setDelay(int milliseconds)
הפעולה מאפשרת שליטה על קצב הזזת הצב |
void |
setTailColor(java.awt.Color color)
הפעולה מאפשרת לקבוע את הצבע בו מצייר הצב |
void |
setVisible(boolean status)
הפעולה מאפשרת שליטה על הצגה והסתרת הצב |
void |
tailDown()
הפעולה מורידה את זנב הצב |
void |
tailUp()
הפעולה מרימה את זנב הצב |
void |
turnLeft(double d)
הפעולה מפנה את פני הצב מספר מעלות רצוי נגד כיוון השעון |
void |
turnRight(double d)
הפעולה מפנה את פני הצב מספר מעלות רצוי עם כיוון השעון |
| Methods inherited from class java.lang.Object |
equals, getClass, hashCode, notify, notifyAll, toString, wait, wait, wait |
Turtle
public Turtle()
-
הפעולה הבונה עצם מסוג צב הממוקם במרכז,פניו צפונה וזנבו למעלה
moveForward
public void moveForward(double x)
-
הפעולה מזיזה את הצב מספר צעדים מתבקש קדימה
הערה: אם זנבו של הצב למטה הצב ישאיר אחריו קו
moveBackward
public void moveBackward(double x)
-
הפעולה מזיזה את הצב מספר צעדים מתבקש קדימה
הערה: אם זנבו של הצב למטה הצב ישאיר אחריו קו
turnLeft
public void turnLeft(double d)
-
הפעולה מפנה את פני הצב מספר מעלות רצוי נגד כיוון השעון
turnRight
public void turnRight(double d)
-
הפעולה מפנה את פני הצב מספר מעלות רצוי עם כיוון השעון
tailDown
public void tailDown()
-
הפעולה מורידה את זנב הצב
tailUp
public void tailUp()
-
הפעולה מרימה את זנב הצב
setVisible
public void setVisible(boolean status)
-
הפעולה מאפשרת שליטה על הצגה והסתרת הצב
- Parameters:
status - ערך 'אמת' יציג את הצב, ערך 'שקר' יסתיר את הצב
setDelay
public void setDelay(int milliseconds)
-
הפעולה מאפשרת שליטה על קצב הזזת הצב
- Parameters:
milliseconds - מספר מילי שניות (גדול מאפס) להמתנה בהזזת הצב
setTailColor
public void setTailColor(java.awt.Color color)
-
הפעולה מאפשרת לקבוע את הצבע בו מצייר הצב
- Parameters:
color - צבע