האוניברסיטה העברית בירושלים                      The Hebrew University of Jerusalem

הפקולטה למתמטיקה ומדעי הטבע      Faculty of Mathematics and Natural Sciences

המחלקה להוראת המדעים                                           Science Teaching Department

 

קולוקוויום וסמינר דוקטורנטים

Colloquium and Doctorate Students' Seminar  

הפגישה הראשונה תתקיים ביום ד',

כ"ו בחשון תשע"ב – 23 נובמבר, 2011

בשעה 16:00 בחדר סמינריונים של המרכז להוראת המדעים,

בניין למדע, גבעת רם

 

 

פרופ' יגאל גלילי –   Prof. Igal Galili

 המרכז להוראת המדעים –  Science Teaching Center

Cultural Content Knowledge in Physics Education

Abstract

Teaching physics is usually based on the disciplinary tradition and often presents various disciplines of physics as harmonious components of one inclusive theory.  Within a deconstruction of this view the subject matter of physics is provided with features of culture – discursiveness, polyphonic nature. This step suggests the concept of Cultural Content Knowledge (CCK) as a goal of science education (Galili, 2011).  I will argue for such curricular change in disciplinary courses of physics for students and perspective teachers.  Teaching towards CCK facilitates meaningful knowledge of the subject matter and provides students and teachers with the “big picture” of scientific knowledge. The CCK teaching of optics was recently applied in short teaching interactions in three classes of high schools in Italy. I will share my impression of that experience which research account is under elaboration.

 

נשמח לראותכם בפגישות ובדיון

פרופ' יגאל גלילי

מארגן הקולוקויום