האוניברסיטה העברית בירושלים The Hebrew University of Jerusalemהפקולטה למתמטיקה ומדעי הטבע Faculty of Mathematics and Natural Sciencesהמחלקה להוראת המדעים Science Teaching Department |
|
קולוקוויום וסמינר דוקטורנטים
Colloquium and Doctorate Students' Seminar
הפגישה הראשונה תתקיים ביום ד',
כ"ו בחשון תשע"ב – 23 נובמבר, 2011
בשעה 16:00 בחדר סמינריונים של המרכז להוראת המדעים,
בניין למדע, גבעת רם
פרופ' יגאל גלילי – Prof. Igal Galili
המרכז להוראת המדעים – Science Teaching Center
Cultural Content Knowledge in Physics Education
Abstract
Teaching physics is usually based on the disciplinary tradition and often presents various disciplines of physics as harmonious components of one inclusive theory. Within a deconstruction of this view the subject matter of physics is provided with features of culture – discursiveness, polyphonic nature. This step suggests the concept of Cultural Content Knowledge (CCK) as a goal of science education (Galili, 2011). I will argue for such curricular change in disciplinary courses of physics for students and perspective teachers. Teaching towards CCK facilitates meaningful knowledge of the subject matter and provides students and teachers with the “big picture” of scientific knowledge. The CCK teaching of optics was recently applied in short teaching interactions in three classes of high schools in Italy. I will share my impression of that experience which research account is under elaboration.
נשמח לראותכם בפגישות ובדיון
פרופ' יגאל גלילי
מארגן הקולוקויום